Nouveau "Help Center" sur www.finalemusic.com (en anglais)

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michelp
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Nouveau "Help Center" sur www.finalemusic.com (en anglais)

Message par michelp »

Le site officiel de MakeMusic, https://www.finalemusic.com, a changé sa section "Support" en un "Help Center" (Centre d'aide). Il concerne évidemment les utilisateurs de la version anglaise (IPE Music, la balle est dans votre camp...).
On y accède via le site finalemusic.com ► bouton Support, en choisissant une des options et en entrant les identifiants de son compte client.

Ce qu'on y trouve, pour Finale, SmartMusic et Garritan :
• Des articles et tutoriels ("Knowledge Base")
• La possibilité de soumettre des suggestions de fonctionnalités ('"Feature requests") et de voter pour/commenter celles qui s'y trouvent déjà.
• Des forums ("Community Forums").
A ce sujet, MakeMusic signale que leur intention est de fermer à terme le forum américain de Finale (https://forum.makemusic.com) pour se recentrer sur le nouveau forum. Ils souhaitent néanmoins continuer à rendre accessibles les riches contenus de l'ancien forum.
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Extrait d'un message de MakeMusic :
"We believe it makes sense to consolidate your conversations and input for our products into one platform. While we won't be locking these existing forums immediately, we want to be transparent that the ultimate goal of our new communities is to replace this forum and focus your conversations within a single platform.

While this forum will eventually be locked, we know that there's a ton of valuable content here and we'll make sure that it's still accessible for reference well into the future.

The new community is not a public support portal - While we intend on maintaining an active voice in our community, the general discussion thread is just that, a place where our users can come together and discuss all things Finale. We'll step in and add clarity to discussions when needed, but we want our customers driving the conversation!

I'm happy to hear that the 'Feature Requests' portion of the community is a welcomed addition. We too hope that a public facing list of feature requests which can be voted upon by our customers will be a valuable addition to the Finale development process. The most popular requests will rise to the top with your input and help us determine the best direction for our software. "
Michel
Verrouillé